Inspirations – Ispirazioni

In ogni campo della vita di ogni persona si possono trovare delle figure ispiratrici, persone che hanno percorso una determinata via prima di noi, meglio di noi, affrontando più difficoltà di noi, sconfiggendole. Nel mio ancora breve percorso da schermidore ho avuto varie persone che mi hanno ispirato, chi più e chi meno, per varie motivazioni o per una sola in particolare. Fino a circa un anno fa quando per caso su Youtube scoprii un signore Brizzolato, Roland Warzecha, che fondamentalmente cambiò lentamente e inesorabilmente il mio modo di vivere, apprendere e praticare le HEMA.  Seguendolo, la stima crebbe, lo scoprire che oltre a un grande istruttore fosse anche una gran persona, disponibile e generosa, obiettiva e colta, mi indirizzò ulteriormente sulla via che avevo già inconsciamente deciso di prendere, dandomi una spinta in avanti.

Avere una figura a cui ispirarsi è fondamentale, nonostante il mondo di oggi sia Egocentrico e Io-centrico, guardare avanti e a chi sta davanti a noi è fondamentale, guardando solo noi stessi finiremo per rimanere a fissarci i piedi mentre camminiamo, non capendo dove stiamo andando.

English

In every field, in every person’s life, you can find inspirational figures, people who have traveled a specific way before us, better than us, facing more difficulty of us, defeating them. Yet in my short journey from fencer I had several people who have inspired me, some more and some less, for various reasons or for one in particular. Until about a year ago when I discovered by chance on Youtube a gray-haired gentleman, Roland Warzecha, which basically slowly and inexorably changed the way I live, learn and practice the HEMA. Following him, the respect grew up, I find out that besides a great teacher he was also a great person, helpful and generous, objective and intelligent, directed me further on the path that I had already subconsciously decided to take, giving me a push forward.

Having a figure to inspire them is essential, despite the world today is Egocentric and I-centric, look ahead at who stands before us is fundamental, only looking at ourselves we will end up staring at our feets as we walk, not understanding where we are going.

Image

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Inspirations – Ispirazioni

  1. alexsda says:

    E direi che i tuoi progressi si vedono 🙂 Goditi il BBB, ci riferirai che cosa hai imparato, sperando che anche noi potremo presto conoscere di persona il buon Roland 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s